Приміщення адміністрації Шепетівська районна державна адміністрація
Хмельницької області

30400, Хмельницька обл., м. Шепетівка, вул.Героїв Небесної Сотні, 47. E-mail: shepetivkarda@gmail.com
Герб Шепетівського району
Прапор Шепетівського району Контактні телефони: (038-40) 5-13-70, 5-13-60, 4-04-82, 5-11-60. Факс:5-12-58. E-mail: rda_shep@ukrpost.ua Прапор Шепетівського району
ПОВЕРНУТИСЬ НА ГОЛОВНУ

НОВИНИ


Легалізація заробітної плати – основа стабільного майбутнього

   На даний час виплата заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, є жаль, нормою життя. Виплати у «конвертах» стали одною із складових тіньової економіки. Недоліки тіньової заробітної плати, як і тіньової зайнятості не тільки в тому, що бюджет недоотримає кошти, використання найманої праці без оформлення трудових відносин містить в собі багато негативних моментів, і перш за все це втрата страхового стажу для призначення пенсії.
   Сьогодні працівники не бачать проблем в отриманні «тіньової» заробітної плати, так як до кишені надходять «чисті доходи». Надаючи згоду працювати на таких умовах, робітники самі позбавляють себе соціальних гарантій.
   Здебільшого проблемним питанням щодо легалізації заробітної плати виникає у суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб, тобто підприємець, частково приховуючи виручку від реалізації товарів, робіт, послуг, виплачує доходи найманим працівникам, які не обліковані в бухгалтерських документах.
   Тому хотілося б звернутися до осіб, які мають намір працевлаштуватися або вже працевлаштовані у приватних підприємців:
   «Вимагайте від них укладання з вами трудової угоди! І навіть, коли вам надали таку трудову угоду, запитайте чи перераховують за вас єдиний соціальний внесок. Також згідно п.4 ст. 16 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV від 09.07.2003 р. наймані працівники можуть самі звернутися до управління Пенсійного фонду або зареєструватись на веб-порталі та отримати інформацію стосовно нарахованої заробітної плати та відрахувань до Пенсійного фонду».
   Громадяни, які працюють без укладання трудового договору, позбавляють себе лікарняного, допомоги у разі отримання травми на виробництві, трудового стажу, пенсії, втрачають оплачувану відпустку.
   Звертаємо увагу і самих роботодавців, якщо у вас працюють наймані працівники і з ними укладено трудові угоди, то звітуйте вчасно до відповідних органів.
   Відповідно до діючого пенсійного законодавства встановлена пряма залежність розмірів пенсій від страхового стажу та заробітку, з якого фактично сплачені страхові внески до Пенсійного фонду. Тобто у страховий стаж при виході на пенсію враховуються тільки ті періоди, у яких відбувалось нарахування та за які повністю сплачені страхові внески із заробітної плати у сумі не меншій мінімального страхового внеску. Нагадуємо, що згідно проекту ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» з 2018 року пропонує встановити право на пенсію за умови наявності 25 років страхового стажу, а з 2028 року 35 років страхового стажу.
   Шепетівським управлінням соціального захисту населення постійно проводиться робота щодо захисту прав найманих осіб, сумісно проводиться взаємодія та обмін інформацією з Шепетівським управлінням ГУ ДФС у Хмельницькій області та іншими органами з питання детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення.
   На протязі року районною робочою групою з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення, до складу якої входять представники управління ГУ ДФС у Хмельницькій області, управління Держпраці у Хмельницькій області, правоохоронних органів, райдержадміністрації проведено 8 виїздів щодо легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення об’єктів господарювання району.
   Так, станом на 01.10.2019 року кількість суб`єктів господарювання, які виплачують заробітну плату найманим працівникам менше мінімальної становить 35, кількість застрахованих осіб 350.
   З початку року на комісіях з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення проведено роботу з 89 суб`єктами господарювання стосовно виплати заробітної плати найманим працівникам на рівні або менше мінімальної та легалізації найманої праці.
   Слід пам’ятати, що офіційне оформлення працевлаштування є гарантією соціального захисту працівника, кадрової стабільності та налагодженої роботи усіх учасників трудового процесу. Водночас, для роботодавця – це і позитивний імідж та репутація надійного партнера, що є запорукою процвітання бізнесу та примноження прибутків.

   Управління соціального захисту населення

15.11.2019