Приміщення адміністрації Шепетівська районна державна адміністрація
Хмельницької області

30400, Хмельницька обл., м. Шепетівка, вул.Карла Маркса, 47.
Герб Шепетівського району
Прапор Шепетівського району Контактні телефони: (8-038-40) 5-13-70, 5-13-60, 4-04-82, 5-11-60. Факс:5-12-85. Прапор Шепетівського району
Головна сторінка


Перейти на сайт Президента України
Перейти на сайт Верховної Ради України
Перейти на сайт КМУ
Перейти на сайт ВСУ
Сайт Управління Головдержслужби України в Хмельницькій області
Сайт Хмельницької обласної державної адміністрації
Сайт Хмельницької обласної ради
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва

Написати листа до 
Шепетівської РДА

НОВИНИ

Запровадження автоматизованої системи державного земельного кадастру – рішучий крок до завершення земельної реформи в країні

Запроваджено електронний обіг документів між територіальними органами земельних ресурсів та ДП «Центр державного земельного кадастру» при проведенні державної реєстрації земель. Зазначене нововведення значно спрощує процедуру присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, державної реєстрації земельних ділянок та правовстановлюючих документів, видачу витягів та інформаційних довідок із Поземельної Книги.
Для забезпечення роботи Автоматизованої системи Державного земельного кадастру Держземагентством запроваджено Перехідну реєстраційну систему, за допомогою якої ДП «Центр державного земельного кадастру» в електронному вигляді формує аркуші Поземельної книги, Книги записів та витягів.

Враховуючи надзвичайно важливу роль Перехідної реєстраційної системи при веденні державного земельного кадастру та державної реєстрації земель, її безперебійне функціонування є запорукою належного використання функцій з реєстрації.

- У чому нагальна потреба запровадження в Україні автоматизованої системи земельного кадастру?
- Принципово нова система кадастру, яка зараз впроваджується в Україні, передбачає зберігання, аналіз та пошук даних серед великого масиву інформації. Зокрема, про правовий режим, про якісні та кількісні характеристики земельних ділянок. Такий обсяг інформації може оброблятися виключно за допомогою автоматизованої системи. Паперові носії у цьому контексті віджили своє.

- У чому принципова новизна земельного кадастру, який зараз впроваджується в Україні?
- У попередньому кадастрі, який у нас частково залишився з радянських часів, вівся виключно кількісний та якісний облік земель. Новий кадастр передбачає введення додаткових характеристик, насамперед про право власності, а також інший, більш сучасний підхід до роботи з даними. Кадастр міститиме, по-перше, інформацію про самі об’єкти права, їхній опис. По-друге, правові аспекти – кому належить ділянка, як нею користуються. Ця інформація оновлюватиметься при кожній транзакції – чого не було раніше. Якщо говорити про те, як воно відбувається зараз, то база даних кадастру формуються за допомогою обмінних файлів, які поступають у центральну базу через територіальні органи земельних ресурсів. Введення даних в інформаційну систему в режимі он-лайн безпосредньо в районі дає можливість одразу ж переконатися – наскільки ця інформація точна, об’єктивна та актуальна. І дає можливісь видати правовстановлюючі документи громадянам в найкоротший термін.
У новій системі передбачена автоматична перевірка інформації. Це дає можливість на етапі опрацювання даних об’єктивно, без людського фактору, виявити практично всі проблеми, які зараз призводять до конфліктних ситуацій: це і дублювання кадастрових номерів, і накладки ділянок, інші помилки у правовстановлюючих документах або на місцевості. До того ж, раніше не було картографічної основи (йдеться про індексні кадастрові карти, ортофотокарти) для виявлення таких помилок. На даний час вона вже є, тож інформацію можна перевірити і надати громадянам достовірні дані. А це вже – реальний механізм гарантування прав власності на земельні ділянки.

- Яка частка інформації в автоматизованій системі земельного кадастру передбачена для загального доступу?
- Система, яка створюється, будується на принципах відкритості, насамперед для громадян. Власник реєструє земельну ділянку, інформація про неї вноситься в базу даних. Відтак, у будь-якому територіальному відділенні Держземагентства будь-якого міста чи району України він зможе отримати витяг з кадастру – для того, наприклад, аби надати такий витяг зацікавленій особі – покупцю ділянки або кредитній установі чи податковому органу. Це буде свого роду офіційна довідка про те, що громадянин володіє земельною ділянкою. До сьогодні підтвердженням власності є тільки паперовий документ державний акт, який можуть видати лише в тому територіальному органі Держземагантства, на чиїй території ця ділянка розташована.
Автоматизована система також дозволила громадянину через Інтернет відстежувати проходження його документів – він зможе зайти в електронну систему і подивитися, на якій стадії розгляду його заява; скільки часу іде розгляд та яке рішення прийнято. Автоматизована система передбачає і черговість розгляду заяв. Тобто, якщо заява надійшла, вона зареєстрована, то наступна розглядається лише після того, як прийнято рішення щодо попередньої. Це антикорупційний принцип. Але потрібно, щоб він, як і інші, був закріплений законом «Про державний земельний кадастр».

Начальник Відділу Держкомзему у Шепетівському районі Лановий Р.Д.